Hasil Nukilan Seorang Isteri :'(








Tak usah bicara tentang payung emas
kerana aku belum layak iktiraf diri sesuci khadijah atau fatimah



Tak usah bicara tentang zuriat
kerana aku bukan Allah mudah menyebut kun fa ya kun



Tak usah bicara tentang setia
kerana aku pasti kau tahu aku bukan perempuan jalanan



Tak usah bicara tentang tanggungjawab
kerana aku tahu kau lebih arif tentang itu



Tak usah bicara tentang kesempurnaan 
kerana aku terima kekurangan kau kerana Allah



Tak usah bicara tentang dia
kerana aku diasingkan darimu kerana dia 



Sucinya aku kau miliki ketika di Makkah
Hebatnya dia kau sembunyikan ketika di Thailand



Berhenti beralasan ini semua jodoh ketentuan Allah 
kerana satu dunia tahu
hanya itu lah jawapan mudah untuk lepaskan kekhilafan yang disengajakan








hasil nukilan Noor Dayana,
isteri pertama Ashraf Muslim






k capai tisu doploh kotak.. sobsobs~ agak menusuk kolbu puisi ni.. siapa juga rela dimadu kan tanpa pengetahuan diri sendiri.. ai sendiri pun tak sanggup nyahhhh.. haha =P


mungkin semua ni ada hikmahnya.. tak payah lah kau nak maki hamun lelaki tu salah yang perempuan ni gatal.. doa yang baik baik sudahhh.. Allah also plans and Allah is the best of planners.. nobody perfect la, kemon laaaa.. cecehhh over pulekkk~ kahkah..











































Rileks lah kit kat kan ada *tetiba*












kalau          suka          boleh          laa         klik          like!          thankss          for          reading          :)

0 org suka conteng:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...