Malam Berinai







sambungan dari entri Majlis Nikah kazen aku tu si ucin.. lepas nikah tu malam berinai pulak tak pun kitorang panggil malam bedak.. mula-mula acara berdikir, berdikir ke berzikir aku pun tak tahu.. tapi yang biasa aku dengar berdikir tu la.. 





sesi merenjis.. campak-campak bunga kat pengantin.. kehkeh~ dan aku tak tersengaja pulak jadi tukang kipas si ucin ni.. siap volunteer lagi haha.. demi kau ucin, manatau besok-besok anak kau pulak yang volunteer nak kipas kan aku.. eh?!!  =P





dan acara pada malam tu juga ialah papat jambul.. pernah dengar tak papat jambul ni? haha.. means gunting rambut budak tu la.. nampak tu mak-mak yang bersiap sedia tunggu anak memasing kena gunting rambut.. ibu mengandung pun hado ok.. memang meriahhh wa cakap lu kalau kahwin kat kampung ni..





haaa ni aktiviti kat luar rumah.. benda alah kat atas tu yang cik abam baju merah putih main tu namanya "kulintangan" unik dak nama dia? hihi.. ni kira benda wajib ah kalau time kawin.. kalau takda benda ni kira macam makan nasi tanpa kuah.. takde selera kan nak makan? gittuww.. hahaha~


macam-macam lagu boleh dengar dari benda tu.. tu pun kalau orang yang reti main la, kalau tak ke laut la jawabnya.. tapi kalau orang yang campin habis, semua lagu pun dia bedal.. kau cakap ja nak lagu apa.. celah gigi ja dia bedal, kahkah~


aku kengkonon nak pakai inai malam tu.. nak juga feling-feling pengantin sikit, sekali aku tertido dahhh.. sebelum tu beriya sangat aku nak pakai.. adehhh~  (-____-")


so acara seterusnya macam biasa la majlis sanding.. lek luuuu~ kita stori one by one.. hikss! :D
















































p/s : hacemmmm! *flu flu* hmmm~










kalau          suka          boleh          laa          klik          like!          thankss          for          reading          =)

2 org suka conteng:

nurul said...

nice!www.the-simpleme.blogspot.com

iyka zulaika said...

meriahnyaaa. kalau keluarga kita kawen semua simple2 je :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...