Kasih Yang Suci vs Stanza Cinta



Assalamualaikum :)

salam 1blogger semua~ amcm hari ni?? ada baek ka? hope semua hepi2.. dun munyuk2 :) dalam cuaca yg suram2 mendung ni tiba2 ada mood pula mau update blog hihi.. tengok title aku pun mesti kamu tau kan crita pasal apa.. opkos la novel~



aku minat novel?? huhh rsa mcam mimpi pun ada jg ni~ first time ni aku beli novel sendri.. agak terharu jg la.. mmg lama suda mau cari novel ni~ akhirnya tanggal 05 sept 2011 aku berjaya mndapatknnya! yeahh ko hado?? haha :D smpai skrg blum habis baca~ tahniah2.. mmg pmalas haha~






di cetak buat kali ke-2.. nmpak tu adaptasi dari drama nora elena~ mmg laris d pasaran! macam pisang goreng panasss yoo.. rugi xbeli :) dari drama ni la aku bertekad untuk mndapatkn novel KYS :)

sinopsis

Sepuluh tahun yang lalu, kesucian Nora Elena dinodai. Andai masa boleh diulang kembali, pasti jiwanya tidak punah. Tapi dia sedar, takdir hidup tidak memihak kepada sesiapa. Saiful Idham, tunangnya pergi kerana tragedi ini. Tiba-tiba muncul Seth menawarkan diri utk menjadi suaminya. Nora Elena keliru.
Ternyata doa Seth dimakbulkan. Sepuluh tahun dia menjejaki gadis itu. Nora Elena, cinta yang bermula dari pandang pertama. Namun kenyataan tidak seindah impian. Hangatnya asmara Seth, namun hanya dia yang terbakar sendiri. Rasa cinta isterinya tidak dapat disentuh walaupun hakikatnya mereka berkongsi ranjang yang sama. Jiwa lelakinya merintih. Nora Elena bagai bayang-bayang yang tidak dapat dipegang.


“Hakikatnya, aku suami dan kamu isteri. Perkahwinan ini adalah simpulan mati. Hanya maut yang akan memisahkan kita berdua.” tegas Seth.


Tapi mengapa Elena menjadi wanita asing dalam perkahwinan ini? Rahsia yang selama ini disimpan kemas akhirnya terbongkar. Sebenarnya, Sethlah lelaki durjana itu. Menodainya atas alasan kerana kasihnya yang suci! Benarkah?
Lelaki adalah nafas hidup dan wanita adalah nadi jiwa.saling memerlukan dan mencintai. Dan cinta itu maknanya saling memberi dan menerima.
Nora Elena akhirnya reda menerima Seth. Dia tidak akan menoleh lagi kerana lelaki itulah syurganya di akhirat nanti.







novel ni pun kena buat drama jg.. kena siar stiap hari ahad jam9 mlam hnya di tv3.. wahh~ :D


sinopsis

Amni Sorfina memerlukan seorang lelaki yg mampu mmbimbingnya.. bukan lelaki yg perlu di bimbing~ dalam masa yg sama, dia bersa brtanggungjawab mmbimbing Irfan ke jalan yg lurus.. perlukah dia mngorbankan cintanya yg terlalu mandalam buat Taufiq, demi menunaikan sekeping janji dan amanah??



berhadapan dengan saat paling sukar dalam hidupnya.. Amni belajar tersenyum dalam derita dan bersangka baik dengan segala takdir Allah buatnya.. apakah ini bermakna dia harus mlepaskan pergi sesuatu yg paling diinginkan, yg sejak sekian lama baru ditemui??






p/s : aku minat drama2 ni sbab ada Aaron! dipersilakn muntah yg berwarna warni.. hahaha! :)






2 org suka conteng:

Sung Je Kyo said...

hahaha...sme2, i ske tgk 22 cite 2 sbb ada mamat macho 2 lar... i like it.. =)

Nana afLs said...

tu la.. smngat ja mau tngok kn haha :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...