Sakit Wuii Kena Potong~! =(






nampak x biji dekat mata belah kanan aku tu.. nampak lah tu kan.. penyakit ni lah yang sering menghantui aku.. ekceli ni gambar tahun lepas lagi.. aku x bawa pun pegi klinik sebab aku takut kena jarum.. haha~ sakit apa kalau kena jarum kan.. jadi aku biarkan ja lah gitu.. tunggu sampai dia jadi kecik sikit baru aku picit-picit bagi keluar nanah dekat dalam.. last-last ok juga~ hepi lah ni kunun sebab xda benda tersembul dekat mata aku ni haaa..


mahu dijadikan cerita.. hari jumaat lepas aku rasa lain ja mata aku ni.. aku memang syak dah dari awal ni mesti penyakit lama berulang kembali.. sekali besoknya ramalan ku benar belaka.. biji tu timbul balik dekat mata aku ni.. tambah lagi dengan bengkak~ aku rasa ni lagi parah dari yang dulu.. ishishish~  T__T


pagi tadi bapa aku bawa pegi Klinik Dr.Mohamad (KDM) dekat petagas.. mau x mau aku kena lah pegi juga.. ramai gila yang sakit hari ni.. penat aku tunggu~ masa akhir-akhir baru lah nama aku kena panggil.. dengan pantas dan tuntas laju ja aku pegi jumpa doktor..


doktor : sakit apa ni dik..

aku : sakit mata ni..

doktor : ohh.. bila lagi ni?? *sambil belek-belek mata aku*

aku : sabtu lepas lagi..

doktor : ni kena potong ni.. nampak kan bengkak tu~ kalau x kena potong dia macam tu ja lah sampai bila-bila..

aku : haa?? potong!?? x sakit ka tu? *dalam otak aku terbayang sudah parang sebesar gergaji*

doktor : xda lah sakit sangat.. kena bius juga lah kasi rasa kebas sikit..

aku : hmmm ok lah.. *terbayang lagi aku jarum sepanjang patplohpat inci*

doktor : ok.. adik keluar dulu nanti saya panggil sebab saya ada pesakit yang mau kena jahit luka ni..


keluar lah aku dengan degupan jantung yang begitu kencang.. adehhh~ nebes pun ya juga.. selalu orang kena jarum dekat tangan x pun dekat bontot.. ni aku dekat mata tu.. pffttt~ lama juga lah aku tunggu kena panggil ni.. lepas ja aku nampak pakcik yang kena jahit tangan tu keluar.. makin laju lagi degupan jantung aku.. mesti aku kena panggil lepas ni.. dan tekaan aku benar.. aku kena suruh masuk dalam bilik pembedahan kecil.. pastu kena suruh baring.. buat slumber ja lah aku masa ni.. dalam hati aku sentiasa berdoa "Ya Allah.. permudahkan lah segala urusan ku ini, lindungilah aku.."


doktor tu cakap lagi bengkak dalam mata aku ni masak sudah.. mula-mula tu dia suruh tutup mata~ aku buka lah sikit mau juga tengok apa doktor tu buat.. sekali aku nampak dia sedia pegang jarum dahhh.. terus ja cucuk dekat mata aku ni.. azab wehh~ sakit + rasa kebas-kebas.. x lama lepas tu bahagian mata aku yang bengkak dan timbul biji tu pun kena potong.. x lama pun doktor tu buat.. ada lah dalam 10minit gitu.. lepas tu mata aku ni kena balut sebelah.. macam pirates of the caribbean.. kahkahkah~ keluar ja aku dari bilik pembedahan tu.. pening ja kepala aku ni, jalan pun x berapa lurus.. hikss~  =P




sempat lagi senyum walaupun dalam keadaan sakit.. hee~ aku bersyukur sangat-sangat sebab masih dapat melihat seperti biasa.. xdalah aku kena tahan dekat sepital.. just buat dekat klinik ja~ sampai ja dekat rumah aku terus makan ubat.. then petang aku suruh makcik cuci luka ni pastu sapukan krim.. sangat pedih oke! =(


first aku suruh kakak aku yang buat semua ni.. dia x mau pulak.. takut katanya~ macam lah aku ni makan orang haha.. buka ja balutan dekat mata tu tadi.. banyak darah.. aku pun rasa ngeri juga~ abang aku lagi kejam dia cakap aku pendekar mata satu.. ciss! hahaha  =P




ubat yang di berikan oleh doc tadi.. semuanya 95hengget *pemsannnn* mesti habiskan ubat ni juga sebab aku mau cepat sembuh dan menjalani hari-hari ku seperti biasa.. hehe~ jagalah kesihatan n mata korang masing-masing sebab mata adalah anugerah paling berharga dalam hidup kita.. so korang doakan aku semoga cepat sembuh k.. bye!  v(^__^)


























p/s : thankss too PS sebab care about me.. much love!  >.<"





 



kalau        suka        boleh        laa        klik         like!        thankss        for         reading         =)      

6 org suka conteng:

Si BuDaK KaChAk said...

dun worry...wlaupun pndekar mata 1 tp muka still comel lg...

sy doakan smoge cepat sembuh...amin...

=)

Si BuDaK KaChAk said...

dun worry...wlaupun pndekar mata 1 tp muka still comel lg...

sy doakan smoge cepat sembuh...amin...

=)

KhaiZa said...

aiyooo... kena cucuk kat mata...nyerinya.

Mardihah said...

moga cepat sembuh awak..
Amin

Sky Before Pinky said...

eiii..takutnyee... saya memg alergi lah nak p klinik..jumpe encik doktor..huhu... semoga cepat sembuh

Makbed said...

whoaa... dulu Makbed kekecik selalu jadi cemtu. Abah le tulun picit. Sakitnya sampai rasa kepala nak meletup.

HArap2 tak naik dah la. Tapi, awak cool gila . Mata cemtu pun still buleh pose comel lagi. AHAHHAAHAH~

Follow u.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...