Padan Muka Tak Bawa IC






pernah tak korang terlupa atau TERsengaja tak bawa ic pegi mana-mana.. pernah tak pernah tak?? yeahhh.. kita geng! aku bukan terlupa.. memang sengaja tak bawa pun.. lagi lagi kalau jalan tu memang takde niat nak beli apa-apa.. memang aku tak bawa lah dompet tu.. dan sekali gus ic pun memang tak bawa ahh.. kira pakej giteww.. kehkeh


nak dijadikan cerita.. hari tu aku dengan kakak aku nak keluar pegi beli makanan.. perut dah kebulur sangat lah jawabnya.. sanggup kaooo pi beli makanan tengah malam pulak tu.. dalam jam11 lebih camtu.. masa dalam perjalan balik pi rumah ni kakak aku nampak lah lampu lip lap lip lap dari jauh.. ahhh sudahhhh~ pemeriksaan polis sedang berlaku..



kakak : nana nana.. pakai seat belt kau.. *suara cuak*


aku : kenapa? kenapa? *suara cuak juga*


kakak : tak nampak tu polis kat depan..


aku : ehh aku tak bawa ic ahh.. macam mana ni..


kakak : steady ahhh kau.. dorang tahan motor ja tu..


aku diam kejap pastu bising lagi balik..


aku : ehh kau biar betul.. aku takde bawa ic ni..


kakak : hehhh.. buat bodoh ja lah..




tak boleh duduk diam aku masa tu.. macam ada cacing ja dekat bontot aku ni.. gila cuak nauzubillah.. nasib baik juga dorang tak tahan kereta satu-satu.. kut lah betul dorang nak cek ic lesen bagai.. mau aku kena angkut pi balai hahaha~ (-____-")


lega rasanya bila dah lepas pemeriksaan tu.. sempat pulak tu aku angkat tangan dengan abam polis.. bajet peramah giteww.. kahkah~ tapi sayang.. tak hemsem.. muahahaha!  =P


kakak aku bukan main gelak habis sampai nak tercabut gigi.. adoiiiiii~ orang yang lain masa tu tengah syok layan mimpi tak pun syok buat air liur.. kitorang pulak syok jalan tengah malam cuak sebab takde bawa ic.. fadan mukha! huhuhu..


























so.. moral of the story.. sila lah bawa ic anda kemana pun ada pergi.. kira macam bersamamuuuuu~  =P










kalau          suka          boleh          laa          klik          like!          thankss          for          reading          =)

8 org suka conteng:

hnahdy said...

pernah xbawa ic time p rawatan kat hospital. tu ja.hehe

Rapunzeel Cikilolo said...

kalo dengan polis kena buat muka paling confident :)

nia ryani said...

oheee smala.. salu lupa nk bwa... pngajaran ni :)

CikNana said...

sy kalau sngaja tu x prnh,tapi selalu terlupa.hehe..n kalau ada pemeriksaan polis mesti polis tu tahan mintk lesen sebabbbbbb..mentang2 sy kecik,maka dia ingt mesti budak sekolah yg xde lesen pandai2 drive..sb tu selalu kena mtk lesen..cehhh..he

maszull said...

assalamualaikum ...nasib baik x ada apa2 yg berlakukan jadi kes naya jer kalau tidak...:)

Cik Alin said...

hehe. comel ja entry c nana ni. hehe.

QasehCinta EkmalYana said...

hehe....kiut je cter die....^_^

meh join GA ni
http://qasehcinta88.blogspot.com/2012/10/segmen-2nd-anniversary-giveaway-by-qcey.html

Aisy Nasiha said...

haha..sengaja akhirnya kena ye dik... lain kali bw ic tau, nati xyah risau klau jd mcm ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...