Oh No! Jerawat Melandaaaa..







masalah jerawat ni seringkali berlaku kpada kaum-kaum pompuan dan jg lelaki.. yala sebab tu ja jantina yg kita ada ya dop?? hee.. persoalannya di sni kenapa kita ada jerawat?? haaa dah mcam soalan spm pula aku dengar haha :p


DAHI - Jerawat di dahi disebabkan haba badan melampau, peredaran darah tidak baik. Minda dan badan anda mungkin terlampau letih. Amalkan tidur awal dan bangun awal. Dapatkan tidur yang mencukupi dan minum air banyak.



HIDUNG - Jerawat di batang hidung bermaksud tulang belakang anda mungkin bermasalah. Jika di hujung hidung mungkin kerana haba perut melampau dan sisitem penghadaman tidak normal. Di salah satu hujung hidung pula boleh dikaitkan dengan masalah ovari atau sistem reproduksi.



DAGU - Fungsi buah pinggang terjejas atau sistem endokrin (rembesan dalaman) lemah. Kaum wanita mudah mendapat jerawat di sekitar dagu mungkin berpunca daripada haid yang tidak teratur dan sistem peranakan yang bermasalah.



PIPI KIRI - Fungsi hati mungkin kurang lancar termasuk dilanda masalah rembesan, menyahtoksin dan penghasilan darah.



PIPI KANAN - Fungsi paru-paru mungkin tidak normal.



PADA BADAN (BELAKANG & DEPAN) - Sistem perkumuhan yang bermasalah, sembelit. Amalkan pemakanan yang sihat dan ikuti piramid pemakanan bagi mempastikan toksin tersingkir dengan lebih baik






tips untuk mencegah jerawat kembali : 




1. selalu la jga kbersihan.. rajin basuh muka guna produk yg sesuai dgn kulit muka, jgn guna sabun cuci piring sudahhh haha~ 


2. sbelum tido tu ambil la wudhu.. ni pun trmasuk juga terapi mengurangkan jerawat :)


3. bnyak senaman macam lumba lari.. haha no no, just jogging gitu hee..


4. pastu bnykkn minum air suam.. jangan hentam minum air brperisa ja~ nanti air kencing pun kuning semcam ja.. ewww tamauuu2 (-__-)"





jom klik sini






p/s : mencegah itu lebih baik dari mengubati v(^___^)







klik me! :D

trimas        sebab        like!        :)

8 org suka conteng:

Juey Hame said...

jerawat selalu bercmbah kalao stress. hehe :p

❤ n a n a ❤ said...

@Juey Hame

haha btul2..

annyss said...

huuhuhuhu..jerawat di dahi susa mau hilang oo.. ;(

ada petua hilangkan jerawat?

❤ n a n a ❤ said...

@annyss

aku pun ada tu dlu.. tpi skg hlang sda, tba2 pla hilang tu haha :P

Qil_H0shi said...

thanz 4 sharing :) .,
btw.,da klik churp2 tuh :)

❤ n a n a ❤ said...

@Qil_H0shi

u welkam beb! weee thankss 4 da klik dear ^__^

YNA said...

sesukahati dia je nk tumbuh kt muka kita kan? cis!

❤ n a n a ❤ said...

@YNA

tu aa kan.. xguna ! haha :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...