Maha Pemurahnya Allah s.w.t






sesungguhnya setiap perbuatan yang dilakukan seorang muslim akan dianggap sebagai ibadah.. jika ia mematuhi garis panduan yang dikehendaki syarak..



dalam erti kata lain adalah melaksanakan tugasan harian semata-mata untuk meraih pendapatan dan keradhaan Allah iaitu bermula kita bangkit daripada tidur kemudian diniatkan segala apa yang dilakukan pada HARI INI termasuklah makan, tidur, bekerja, membasuh, memandu, menutup aurat, riadah dan sebagainya kerana ALLAH s.w.t



" Katakanlah (Wahai Muhammad) : Beramallah kamu (akan segala yang diperintahkan) maka Allah dan RasulNya serta orang yang beriman akan melihat apa yang kamu kerjakan dan kamu akan dikembalikan kepada (Allah) Yang mengetahui perkara-perkara yang ghaib dan yang nyata.. kemudian dia memberitahu kepada kamu apa yang kamu telah kerjakan" (Surah at-Taubah, ayat 105)



"....apa-apa jua uang kita buat biarlah semuanya kerana Allah.. tukar amalan biasa biar jadi ibadah.. semua perkara yang kita lakukan bila dah kita niatkan buat kerana Allah akan bertukar menjadi ibadah disamping mengikut garis panduan yang ditetapkan oleh syara', dan sudah tentunya InsyaAllah akan dapat ganjaran pahala dari Allah jika kita ikhlas dalam melakukannya...."
















klik me! :D

trimas            sebab            like!            :)

0 org suka conteng:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...